پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
کد خبر: 1180835
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
حرم مطهر رضوی

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: توسل به امام رضا(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) باب رحمت الهی است و ما را به مقام قرب الهی می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دوم ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع) که با حضور خیل عزاداران و سوگواران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آیه 180 سوره مبارکه اعراف؛"وَلِلَّهِ الْأَسْمَآءُ الْحُسْنَی‏ فَادْعُوهُ بِهَا..." بیان کرد: در این آیه آمده است که برای خدا اسماء نیکویی است و او را با این اسماء نیکو بخوانید.

وی تصریح کرد: خواندن خداوند با اسماء نیکو چند مرحله دارد که مرحله نخست آن لفظی است و با خواندن خدا با الفاظی همچون، "یا الله" محقق می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یا الله گفتن در عمل یعنی این که فرد راستگو باشد، اهل نیرنگ و فریب نباشد، چشم از حرام بپوشاند، به نیازمندان و ایتام رسیدگی کند، در این صورت است که می‌تواند خدا را به نیکویی بخواند و خداوند نیز به ندای "یا الله" او ،لبیک می‌گوید.

وی ابراز کرد: ما تصور می‌کنیم که همه خیرات، خوبی‌ها و معنویت را می‌شود در الفاظ جستجو کرد در صورتی که ،اکتفا کردن به حرف ثمری برای ما ندارد و برای رسیدن به معنویت باید اهل عمل بود و با انجام اعمال نیک و دوری از گناهان، به مقام قرب الهی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی در ادامه با استناد به حدیثی از امام رضا(ع) بیان کرد، ایشان فرموده‌اند: "هرگاه سختی و گرفتاری به شما رسید، به واسطه ما از خدا کمک بجویید"، پس به این نکته واقف می شویم‌که امام معصوم مظهر صفات الهی است و توسل به امام هشتم و دیگر ائمه معصومین(ع) می‌تواند مشکلات را ،حل کند.

وی اذعان کرد: توسل به امام رضا(ع) باب رحمت الهی است و ما را به حسِ پر از معنویت خدایی می‌رساند و ایام شهادت این امام رئوف بهترین فرصت برای متوسل شدن به دامان پاک آن حضرت است.

گفتنی است، ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی توسط حاج مهدی رسولی ، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha